Paul Klee: Tűz és halál

szerda, október 04, 2006


Matti Virtanen újra házat venne.



Ha jól számolom, ez lesz az ötödik. Az elsőre Budapesten kezdett el gyűjteni 2004. őszén, én akkor voltam negyedéves. Emlékszem, azért volt nagyon felháborodva, hogy a fronton felszabadították ugyan a hazát, de a nőt már neki kell megszelidítenie. Nafene. Nem élveztem az eszmefuttatását, a porakone-ihoz nem is értettem, nem is érdekelt.

Matti Ouluban jött elő másodszor, akkor jó sokáig maradt is. Pár napig egyetemre sem jártam miatta: leköltöztettem a matracot a földre, s ott kuksoltam a hálózsákban. Jegyeztem az aranymondásait, a szebbeket elküldtem Jannak. Például a nőről, akinek közvetlenül a melle alatt kezdődik a lába, s nem is ér véget soha. Jan jelezte, hogy nem szereti, ha finnül írok neki, de két hónapra rá még mindig ellenőrízni kívánta, hogy az én kettőm vajon végetér-e. (Véget hát. - szerk.megj.)

Mire felköltöztem újra az ágyra, Ondrejnak is baja lett egy Mattival, angolul nem az igazi, hogy segítek-e neki. Ano. Jo. Hogy Matti öreg-e. Nem öreg, csak finn és férfi és házra gyűjt. Az eszmefuttatásom kézépső részén vitatkoztunk egy kicsit, de a ház végül harmadszorra is meglett.

Negyedszerre magyarul gyűlt ki a kilencszázezer (Yvettenek azóta is nagy kiitos :). Beletört rendre minden fogam. Jossitelu. Vittuuntumatta. Esileikin. Egyszer sírtam is, mert annyi guta ütött meg egyszerre. De tetszett nekem ez a Matti, s kicsit Kari Hotakainen is.

Utoljára, az őszi kiruccanásomról nem hagyott nyugton hazajönni. A repülőtéren vettem meg, C-árcsoport, ragasztott, olcsó példány. Miközben ezt pötyögöm, önálló életet él, masszírozza a népet éppen vagy szalad.


(Mint ahogy én is r.cs.-hez, hogy ha felteszi a Látó internetes archívumára a tavaly júliusi számot is, belinkelhessem ide. Míg lesz egy nagyon profi fordítás.)

Plakátterv: Timo Mänttäri

Nincsenek megjegyzések: