Paul Klee: Tűz és halál

szombat, július 29, 2006

Nyitott ablakkal alszom, meleg van. Lefekves elott megnezegetem a viragokat, megontozom oket, kamillateazom egyet a futotesten ulve.

Ma viszont.

Nezem, hogy hianyzik a kicsi cserep kaktusz. Nincs az agynemutarton sem. Az erkelyre nem vittem. Egyetlen logikus magyarazat: alaszallt a nyolcadikrol. Huzom a papucsomat, zold cserepben piros doboz, meg nem ultettem at, ugyis megtalalom. Kint 22:40, es koromsotet. A liftben kikerekedik a tortenet. Ondrejtol kaptam Ouluban, hetedhet orszagon keresztul ert haza, korcsolyaban utazott Tallinnig, Kolozsvaron velem volt egy fel evig, miert leli pont Bukarestben halalat. Elkepzelem, hogy Ondrej repul ki a nyolcadikrol, s tehetetlen vagyok. Februar ota nem targyalunk, de akkor is. Legalabb ossze kell szednem. Lemminkäinen anyja fesuli a csontokat.

A foldszinten oreg szomszed, az erkelye alatt viragagyas. Apro levelek, valami virag. Leguggolok, s tapogatni kezdem a novenyeket. Ez kaktusz, megerzem. Elsurran egy kobormacska, bennem a frasz. A kaktusz sehol. Talalok egy dugot s egy ures cigarettas dobozt, vegul a cserepet is, de csak a kulsot, a zoldet. Felallok, s gyozkodom magam, hogy reggel lejovok inkabb, akkor legalabb latok.

Felerek, becsukom az ablakot, nehogy lerepuljon a masik ketto is. Eszembe jut a telefon, az legalabb vilagit, indulas vissza. Kiszamolom, ahogy az alma sem esik messze a fajatol, a kaktusz sem esik messze a cserepetol. A csereplelo helytol inditjuk a kivilagitott expediciot. Kozben jon ket szomszed, mondom, a viragot keresem, rohognek, hogy azt hittek, a holnapi napot, na joejt. Hulyek. Ez a telefon nem vilagit elegge, foszforos, de viragkeresesre alkalmatlan, meg a Farcikajen is van lampa, szar. Ideges vagyok. Nyomkodom a harmast, hogy ne alugyon ki. Elgondolom, hogy vegleg ki kell takaritani, viragostol, minden elmult ferfit az eletembol, azert repult ki Ondrej is. Anne rohogte anno, hogy ez a vilag ugy nez ki, mint egy nagy fallosz, hogy adhat ilyet. Na igy.

Mire megkerult, leizzadtam, kint ilyenkor is vagy 28 fok. De megvan, atultettem, tuleli, s vegre belatom, fobiakban is oregszem,

tegnapelott betoltottem a huszonharmat.

Nincsenek megjegyzések: