Paul Klee: Tűz és halál

szerda, március 12, 2008

Zoknis lábbal legyőzni a tudományt

Járok államvizsga-szemináriumra,

ma egy nagyon jó szöveget szedtünk volna szét, be is ültem a szöveg írójával szembe, elő is szedtem a lapokat, elő a ceruzámat is, fel is tűrtem a pulóverem ujját, be is melegítettem gondolatban a hangszálaimat, éhes sem voltam, álmos sem, jó is volt a kedvem,

amikor észrevettem, hogy lehajol és lehúzza a cipőjét, és lehúzza a zokniját is, és vártam, hogy lesz-e az alatt egy másik, és volt,

és hirtelen arra lettem kíváncsi, hogy vajon mikor mozgatja a lábujjait, akkor, amikor beszél, vagy amikor róla beszélnek, és vajon milyen ritmusra,

és aztán azt nem tudtam eldönteni, hogy a sarka lyukas-e vagy csupán az árnyék, de ahhoz ki kellett várni, hogy felemelje a lábát, sztem lyukas volt,

és később annak drukkoltam, hogy a másik lábával ne lyukassza tovább, amikor összedörzsöli a két talpát, és nem lyukasztotta,

de aztán elszégyelltem magam, mert mégis csak a tudomány, a tudomány,

és sietve mondtam is vagy kettőt,

és amikor rákérdeztek, hogy mi a véleményünk a dolgozatról,
akkor én nagyon megörvendtem, hogy a szerző halott, de -rögtön vissza- annak is, hogy ez a szerző él, és nem elég, hogy jól ír, de még a lábujjai is...

Nincs mit tenni, tegnap ilyenkor még csata sem volt, se híre, se hamva, és mára már el is ástuk a csatabárdot. Bizonyos dolgokkal nem szabad kesztyűs kézzel bánni.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ugye milyen ijesztően mókás, amikor egy lyukas zoknival kizökkentenek minket a jól eltervezett kis mondókánkból? :)))
Persze lábujjat mozgatni jó. És kevésbé feltűnő, mint az órát nézegetni vagy ásítozni. Vagy az ujjbegyekkel zenélni az asztallapon. Esetleg körmöt rágni. Vagy a hajunkat bödörni. Ne is említsem az SMS-írást és a könyvolvasást. Mit könyv? Képregény. Vagy bevásárlólistát írni. De talán a legeslegjobb a széken körbe-körbe pörögni. :)

geréb marika írta...

A gondolatok körbe-körbe pörgetése :)