Paul Klee: Tűz és halál

csütörtök, január 14, 2010

A vérben oldott méreg

Ez egy véres bejegyzés. Felbosszankodtam. Vért szeretnék adni. Egészséges vagyok, az égvilágon semmi allergiám, nyavalyám nincsen, kivéve az időnkénti hisztiket, amik, ugye, nem a vérben laknak. Próbálkoztam tavalyelőtt, nem ment. Próbálkoztam tavaly, nem ment. Idén, amikor újabb két kártyával tömítődött az irattartóm, úgy döntöttem, újra nekifutok. És nem ment.

Amin a dolog ezeregyszer megbukik, az az, hogy nekem semmiféle fényképes finn igazolványom nincsen. Még jogosítványom (hahó, otthon: sofőrkönyvem) sem. Megvan minden iratom, amivel élhetek, mint Marci Hevesen, Marcsi Helsinkiben, ennél több nem kell, ennél többet nem adnak, de vért attól még nem adhatok, mert Vöröskereszt adatbázisában egyszerűen nincs az az ablak, amit kipipálhatnának, ha én a saját útlevelemmel állítanék oda.

Ma a munkahelyen (egy orvosi-forma cégnél dolgozom) nagy támdárámmal reklámozták, hogy céges véradást rendeznek, mindenkit szeretettel várnak, mentsünk életeket. Visszaírtam: engem is? Sajnos fényképes igazolvány hiányában nem. De nagyon sajnálják, tényleg igazságtalan.

És akkor jött egy ötlet: rákerestem, hol és ki írt legtöbbet a véradás szükségességéről, az impresszumból elő az emailcímét és levél neki. Ha az igazságtalansággal szemben tehetetlennek érzem magam, kiiratom az újságba és punktum. Rá másfél órára jött is a válasz: köszi, utánanézünk, to be continued.

Drukk, hogy tényleg.

7 megjegyzés:

Betond írta...

Nekünk ez úgy ment, hogy útlevél, ami ugye fényképes és tartalmazza a nevet, meg a kela kártya, ami fényképetlen, és tartalmazza a finn taj számot, együtt, a közös tényező a név volt. És még azt sem kellett igazolni, hogy betond én vagyok egyetlen a világon.

Egyébként a személyit kiválthatod te is (henkilökorti), mert azzal igazolhatod magad az alkoholboltban, (hogy elmultal 18), azzal vehetsz cigit, igazolhatod, hogy elmultal 21-24-26 ha kocsmaba vagy mulatoba akarsz sorbaallni, es a kartyas vasarlasoknal is igazolhatod magad, es es es adhatsz vert.

A szemelyi igazolvanyt a rendorsegen adjak, egy hét után postán kapod, ára van, de valami 20 eur körül. Ha ennyit megér az a hőn áhított véradás.

geréb marika írta...

Asszem ez is attól függ (elméletben nem szabad, de gyakorlatban...), hogy aki épp nézi, lát-e az orránál tovább. Nekem csak rövidlátókhoz volt szerencsém. A finn személyi 48 eur, és akkor adják, ha cserkész becsület szavadra stb.-stb. állandóan Finnországban laksz. Én állandóan addig lakom, amig a szerződésem tart, utána megint diák leszek, aki megint más tál tészta. Aztaminfütyülőrézangyalát ennek a hercehurcának.

edo írta...

mi ez a bosz veradasi kenyszer? ertem en, hogy szarul megy neha, de ennyire? aki ilyen nagyon meg akar menteni masokat, legtobbszor neki lenne a legnagyobb szuksege ra, hogy immar valaki megmentse. inkabb valld be, s.o.s.
s miert nem kell neked az a draga vered? elobb gondolkodj kicsit a boszsegeiden, amik valamiert problemat jelentenek szamodra, s csak aztan szamolj le a burokraciaval.
pusz, edotesod

geréb marika írta...

Egyszer bősz, aztán ősz. Ennek a végére ejsze most nem biggyesztek szmájlit.

Névtelen írta...

Hasonlo broblemakba utkoztem en is az USA-ben. Amikor szerettem volna vert adni es kipipaltam hogy 1980 - 1990 kozott kelet-europaban tartozkodtam, azt mondtak hogy "pardon a te vered nem eleg jo". Pedig minden elkepzelheto papirom meg van.
Ellemben ha becsszora mondom hogy en pedig nem tartozkodtam az emlitett idoszakban kelet eu-ban akkor semmi gond.
Ilyenkor ugy erzem hogy: "Uram, a kesemert jottem".

Unknown írta...

Miközben egyesek nem tudnak mihez kezdeni a vérbőségükkel, vámpírok tucatjai éheznek körülöttünk - legalábbis a Hollywood-i filmek tanúsága szerint. Mindig is sejtettem, hogy kicsiny világunkban a kereslet és kínálat legfennebb akkor és ott találkozik, ahol az a két bizonyos egymással párhuzamos egyenes az euklidészi geometriában (vagy esetleg a közgáz-könyvek lapjain).

geréb marika írta...

:) Jaj, te Szeklermen. Minden éhes vámpírt küldj ide. Jelige: Gyöngy-vér