Paul Klee: Tűz és halál

kedd, szeptember 14, 2010

Szerelmetes Finnország. Piripócs

Péntek volt, dél, és esett az eső, én meg esőcseppekbe burkolózva gurultam le azon az utcán, amelynek az aljában lakunk. Pont a lépcsőházunk bejárata mellett van egy szexshop. Egyszerű boltként kezdte tavaly ilyenkor, de aztán alakult, a bejárat fölé csengettyűt szereltek, és az acélszemű eladó mellé alkalmaztak néhány piripócsi magdolnát is, akik közül egyik a bolt előtt szokott cigarettázni, s akire mindig várnom kell, hogy félrecsúsztassa sátán húzta hosszú lábát, ha biciklivel akarok behajtani a kapun.

Péntek volt, dél, s ahogy gurultam lefele, száguldozván jaguárban kendőm lobog viselek kétágú nadrágot miként gonosz lelkek sátán gurította autóban, láttam, hogy a bolt előtt egy idős bácsi áll, és nagyon kukucskál. A profilváltás egyik jele pont az volt, hogy rózsaszínnel vonták be a kirakatot, úgyhogy csak egy rés maradt, amin belátni. Azon keresztül sunyított a bácsi is.

Hogy mennyi idő alatt lesz a magdolnából a retinán kép s a hangtól az idős testben mozgás, azt nem tudom, de hogy a semmi seperc alatt biciklis nővé alakulhat, azt legjobban a bácsi tudja: amikor a háta mögé értem, hirtelen összerezzent, hátrafordult, s nézett rám nagy leforrázva.

Ilyen boltba soha nem mennék be. - mondja nekem. Legalább kíváncsiságból - mentem helyette a mundért, de visszavág: Amíg ilyen fiatal, szép nőkkel beszélgethet az utcán az ember, addig semmi értelme.

5 megjegyzés:

Betond írta...

:)

Unknown írta...

Ha másért nem, egy ilyen élményért kedvet lehet kapni finn nyelvet tanulni! :D
Hogy mondanád finnül? "sátán húzta hosszú lábát" :D :D
Hááát, ha az ember ilyen helyen lakik, sok bókot fog kapni öreg bácsiktól. :D (Fenntartom a jogot, hogy én is "fiatal, szép nő"-nek tartsalak. :))

UI.: Te benéztél már a kis rózsaszín lyukon?

edo írta...

csak tudnám, miért irigykedsz a piripócsi magdolnákra, te madonna :) (persze, hogy tudom, sze én is egyfolytában irigykedem, bár ott a lábam :)

bl írta...

MINDENKI benézatt már legalább egy kis rózsaszín lyukon... ezt megbízható forrásból tudom.

P.Sz. írta...

Kreatív blogger díj, sok szerettel:

http://minden-mocskom.blogspot.com/2010/10/az-idei-kreativ-blogger-dij.html