Paul Klee: Tűz és halál

szerda, július 07, 2010

Állásfoglalás

Amikor legutóbb Románia Hollandiával játszott (mikor is volt az, 2008, ugye), Röno (akivel és akiért akkoriban heti rendszerességgel jártam holland nyelvkörre), elhívott meccset nézni. Még egy román zászlót is szerzett, s lobogtatta nagy vidáman. Én a hollandoknak drukkoltam, ő, hadd legyen korrekt és testvéries, a románoknak. Már nem emlékszem, ki nyert, Hollandia, asszem, de a két félidő között ketten, holland és romániai magyar összefogással ripityára vertünk két finnt és egy svédet csocsóban.


Meccseket most sem nézek, de személyes kedvencem van: hajrá, lyukacsos sajt, hajrá stroopwaffles, hajrá Röno és Hollandia!

6 megjegyzés:

Unknown írta...

Erről az jut eszembe, hogy az erdélyi oláh sosem érezte magát magyarnak (kivétel ismeretes). Újságokat olvasva a 19. századból elég egyértelmű, amikor olyan írások jelennek meg, hogy a "románok" mozgolódnak Erdélyben, fenyegetőznek a pesti országgyűlés felé, mert nem akarnak újraegyesülni Magyarországgal a kiegyezés következményeként. Szóval a keveréknép (görög, albán, bolgár, török, orosz, zsidó) zászlója inkább csak nevetség tárgya, nem egy erdélyi magyar hazafiasságának szimbóluma. Tudott dolog, hogy a Nyugat hozta létre az egységes Dunai Fejedelemségeket, hogy így próbálja a keleti kérdést kezelni, sikertelenül. Persze nem tudom, mit gondolnak mások.
Te pedig egy gyönyörű magyar lány vagy, nem oláh, gondolom én. A mondat első fele viszont biztos. :D

geréb marika írta...

Sokan gondolunk sokfélét, s én, nagyokos, elrejtettem véletlenül a bejegyzésedet. Bocs. Azt mondanám, a zászló (a magyar is, a román is), hordoz annyi többletjelentést, hogy ne lehessen csak úgy, lazán, lobogtatni biciklit tekerve. Vagy csak én nem érzem ezt a lazaságot. Mert van egy finn zászlós zöld széldzsekim, munkaöltözék volt tavaly ősszel, na azzal például semmi baj. Közvetve sem az enyém, csak a dzseki. Még annyira sem, mint az örsi cserkész-zászlónk ötödikben, mert azt legalább én is varrtam.

A mondat első felét köszönöm, a második pedig megnyugtató, szép gondolataid vannak :)

Unknown írta...

Hát, irigyellek, hogy ilyen dzsekid van, nekem csak egy finn címeres öreg gyertyám, van vagy egy kiló. :) Azzal nem járkálhatok az utcán, mert furcsa lenne.
Szerintem, hogy nem oláh vagy, az magától értetődő, és egyébként is: a tatár is elment, a töröknek 150 (170) év kellett, szóval "eespäin pojat, pelko pois". :) Addig pedig szükség van olyan értelmiségre, mint például te. :)
Jóéjt!

edo írta...

Go Romania :) vagy kám hóm, bébi :)

kövi sára írta...

Van egy labdád nálam.

geréb marika írta...

Köszönöm a labdákat, hamarosan jönnek! :)